دانشگاه

بخشنامه احیای کرسی‌های آزاداندیشی به دانشگاه ها ابلاغ شد

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری فرهنگی وزارت علوم گفت: بخشنامه احیای کرسی‌های آزاداندیشی به دانشگاه‌ها ابلاغ شد و این وزارت برگزاری عملی آن را پیگیری خواهد کرد.

به گزارش نهادایران به نقل از وزارت علوم، محمدمهدی ذوالفقارزاده گفت: با توجه به اهمیت کرسی‌های آزاداندیشی در مبحث گفتگو و تضارب اندیشه‌ها با یکدیگر، بخشنامه احیای کرسی‌های آزاداندیشی به دانشگاه‌ها ابلاغ شد و این وزارت برگزاری عملی آن را پیگیری خواهد کرد.

وی افزود: هدف گذاری ما این است که در سه ماهه پاییز سال جاری، حداقل ۳ کرسی آزاد اندیشی در هر دانشگاه برگزار شود.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: پس از پایان فصل جاری، نسبت به اشکالات شکل کنونی کرسی‌های آزاد اندیشی بررسی کارشناسی صورت خواهد گرفت و با استفاده از نظرات معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها برای برگزاری طولانی مدت آن تصمیم گیری خواهد شد.

ذوالفقار زاده گفتگو را یکی از ضروریات محیط دانشگاه دانست و گفت: باید اشکال مختلف گفتگوی اساتید و دانشجویان در محیط دانشگاهی وجود داشته باشد.

وی افزود: معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها باید ارتباط جدی‌تری با بدنه دانشجویی برقرار کنند و برای موفقیت این ارتباط به تغییرات نسلی و ذائقه‌های نسل جدید توجه کنند.

وی خاطرنشان کرد: نیاز است برخی از اساتید دانشگاه‌ها و نخبگان که در سطح کشور قدرت جریان‌سازی فکری دارند را دعوت کرده و به آنان جهت عرصه‌های گفتمانی میدان داده شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا