ویژه جام جهانی

شروع از خیمه عربی! آشنایی با استادیوم البیت، محل برگزاری مسابقه افتتاحیه جام جهانی 2022

جذابِ غم انگیز! این شاید کامل ترین عبارت در تعریف استادیوم البیت باشد. جذاب از این جهت که طرح و معماری آن کاملا برگرفته از خیمه های عربی است و غم انگیز از آن جهت که بر اساس برخی منابع، بیشترین کارگرهای کشته شده در طول ساخت استادیوم های قطر برای جام جهانی مربوط به این ورزشگاه است.

ورزشگاه البیت ورزشگاهی است که در الخور، قطر برای جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ ساخته شده‌است. افتتاحیه جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ نیز در این ورزشگاه برگزار خواهد شد.
ساخت این ورزشگاه از سال ۲۰۱۵ شروع شد. یک فن آوری مدرن برای خنک سازی ورزشگاه البیت با استفاده از انرژی خورشیدی هم در آن پیاده‌سازی شده‌است.
سازه ورزشگاه با الهام از چادرهای سنتی مردمان قطر طراحی شده‌است. ورزشگاه تمام صندلی‌های تماشاگران را پوشش می‌دهد. پارکینگ ورزشگاه ظرفیت ۶۰۰۰ دستگاه اتومبیل و ۳۵۰ اتوبوس را دارد و محلی برای تردد ۱۰۰۰ تاکسی و ۱۵۰ اتوبوس شهری را نیز دارا است.
در این ورزشگاه 4 بازی از مرحله گروهی – 1 بازی از مرحله یک هشتم نهایی – یک بازی از مرحله یک چهارم نهایی – یک بازی در نیمه نهایی جام جهانی انجام می شود.

بازی هایی که در استادیوم البیت برگزار میشود:

گروه 1: مسابقه افتتاحیه؛ قطر – اکودور

گروه 6: مراکش-کرواسی

گروه 2: انگلیس-آمریکا

گروه 5: اسپانیا-آلمان

همچنین یک بازی از مرحله یک هشتم نهایی – یک بازی از مرحله یک چهارم نهایی و یک بازی در نیمه نهایی جام جهانی در این ورزشگاه برگزار میشود.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا