همایش ها

صدور مجوز دریافت روادید تحصیلی دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در چین

مشکلات دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در چین جهت سفر به این کشور، از جمله مسائلی بود که در توسط دانشجویان در شانزدهمین همایش سالانه اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور و در حضور دکتر علیرضا دلخوش، مدیر کل دیپلماسی وزارت امورخارجه مطرح شد.

تماشای فیلم

هر چند دکتر دلخوش در پاسخ به این درخواست، بخشی از موضوع را متوجه وزارت بهداشت دانست اما حالا خبر می‌رسد که با پیگیری و رایزنی وزارت امور خارجه، دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در چین میتوانند با مراجعه به سفارت این کشور در تهران، اقدام به دریافت روادید نمایند.

به گزارش نهادایران و به نقل از سازمان امور دانشجویان، با آغاز شیوع کرونا در جهان که به تعطیلی نهادها و سازمان‌های آموزشی و تغییر رویه فعالیت‌های دانشگاه‌ها از حضوری بر بستر مجازی منجر شد، اقدامات متعددی از جمله مراقبت‌های پیشگیرانه، کنترل در مرزها، محدودیت سفرها و بازگرداندن شهروندان از شهرهای درگیر با این پاندمی از سوی کشورها صورت گرفت و دانشجویان یکی از اصلی‌ترین قشرهایی بودند که در آغاز مسیر کرونا از کشورهای مقصد و درحال تحصیل به کشورهای خودشان بازگشتند.

اکنون پس از کاهش این ویروس در جهان، وزارت امور خارجه پس از رایزنی و پیگیری توسط نمایندگی کشورمان در پکن – چین، اعلام کرد که دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در چین که به دلیل شیوع بیماری کرونا به کشور مراجعه کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سفارت چین در تهران و با رعایت تشریفات بهداشتی، اقدام به دریافت روادید تحصیلی کنند.

همایش سالانه اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور، هر ساله به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور برگزار می‌شود که یکی از اهداف آن، بهبودی و پیگیری مشکلات دانشجویان ایرانی شاغل به نحصیل در خارج از کشور است. این همایش فرصت مناسبی برای دانشجویان جهت طرح خواسته‌هایشان از مسئولین ذی‌ربط است.

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا