دانشگاه

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها: در جنگ شناختی که امروز در جریان است، دانشجویان و اساتید نیازمند اطلاع‌رسانی درست هستند

به گزارش نهادایران، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشست سراسری دبیران هم‌اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز در هتل فرهیختگان برگزار شد، گفت: خداوند متعال کمال واقعی را در وصول به قرب و تقرب قرار داده است و هرکس که مؤمن است و آرزوی کمال دارد، باید بداند که این تقرب و این سطح از ایمان هرگز بدون زحمت و سختی به دست نخواهد آمد. درصورت گذر از مسیرهای سخت و روشن شدن درونیات مؤمن، امداد الهی از راه می‌رسد و می‌توان به ظفر و پیروزی دست یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی خاطرنشان کرد: هجمه و دشمنی زمانی شروع می‌شود که در مسیر درست و در راه پیشبرد حق قرار گرفته‌ایم. امروز ایران در حال حرکت به آرمان نهایی مستضعفان جهان است؛ حکومت حق بر عالم. این موضوع هم در قانون اساسی ما آمده و هم امام (ره) به آن اشاره داشته‌اند که انقلاب اسلامی هرگز به ایران اکتفا نخواهد کرد و این انقلاب قطعاً زمینه‌ساز انقلاب حضرت موعود (عج) خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه توقف یا بازگشت از مسیر حق غیرممکن است، گفت: باید به این موضوع مهم توجه داشت که توقف در این مسیر به معنای سقوط است. ما امروز به نقطه ای رسیده‌ایم که باید دستاوردهای خود را حفظ کنیم. این کشور پیروزی‌هایی دیده که شاید حتی غیرقابل تصور بود. با وجودی که دشمنان از هیچ کاری برای ضربه زدن به ایران دریغ نکردند، امروز از لحاظ دیپلماتیک، نظامی، دفاعی، علمی، نفوذ منطقه‌ای، اقتصادی و… در حال تبدیل شدن به یک ابرقدرت هستیم. ایران امروز به یک نیروی بازدارندگی در علم، مسائل نظامی و دفاعی و… دست پیدا کرده که ابرقدرت‌ها جرأت ندارند به ایران آسیبی بزنند.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به نمونه‌ای از این نیروی بازدارندگی اشاره کرد و افزود: ایران بعد از چین از لحاظ مبتلایان به کرونا در رتبه دوم جهان قرار داشت. در زمانی که غرب بدون اخلاقیات، وجدان، پایبندی به قواعد حقوق بین‌الملل و حقوق بشر و به بهانه تحریم‌ها واکسن در اختیار ما قرار نمی داد، ۶ شرکت ایرانی موفق به تولید واکسن کرونا شدند. یعنی ایران از نظر علمی چنان پیشرفت کرده و به چنان تکنولوژی‌هایی دست پیدا کرده که امروز قادر به مقابله با هر بیماری دیگری هستیم. این همان تکنولوژی بازدارندگی و پدافند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی اظهار داشت: با وجود تحریم حوزه‌های علمی، تبادلات مالی، نفت و انرژی، پزشکی، نظامی و… امروز ایران در نقطه ای قرار دارد که غرب حتی گمان هم نمی‌کرد. در یک سال گذشته شاخص‌های اقتصادی کشور در تمامی حوزه‌ها از قبیل کشاورزی، خدمات، میزان فروش نفت، شاخص‌های تجاری و… مثبت بوده و رشد اقتصادی داشته ایم. با وجود تمامی تحریم‌ها، امروز در مرحله‌ای هستیم که نیاز به هیچ کشور خارجی نداریم. این موفقیت‌هاست که باعث شده دشمن به فکر ضربه زدن بیفتد. تنها راه پیش رویشان هم این است که به جامعه القا کنند کشور در حال فروپاشی است. تنها سلاحی که در دست دارند هم فقط و فقط رسانه است.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر کشور و با بیان اینکه این جنگ بینظیرترین و بزرگترین جنگ رسانه ای طول تاریخ است، گفت: دشمن در این جنگ، هنرپیشه‌ها، ورزشکاران، نویسندگان و… را در سراسر جهان وارد کرده تا با فضاسازی، التهاب ایجاد کند. جنگ رسانه‌ای حال حاضر علاوه بر فضای مجازی، در فضای حقیقی نیز در جریان است. امروز یک جنگ شناختی در جریان است و نه یک جنگ واقعی. دشمن با رسانه‌های در اختیار خود، تهدید، ناامنی، تحریم و… را تصویرسازی می‌کند. در مواجهه با این جنگ، کسی پیروز است که بتواند در این طوفان‌ها لنگر جامعه باشد و از التهاب و فضاسازی‌ها بکاهد.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تأکید بر اینکه در این جنگ شناختی، دانشجویان و اساتید نیازمند اطلاع رسانی درست هستند، خطاب به دبیران هم‌اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جامعه مخاطبان خود را برای مقابله با دشمن مهیا کنید. نشست‌های هم‌اندیشی را فعال کرده، جلسات حضوری برگزار کنید و با دانشجویان و اساتید گفتگوهای حضوری تشکیل دهید. سعی کنید مخاطبان خود را از فضای مجازی به دنیای واقعی بکشانید.

وی افزود: البته علاوه بر فضای حقیقی و جلسات حضوری، باید در فضای مجازی نیز فعال باشید تا مانع رقم خوردن اتفاقات یکسویه توسط دشمن شوید و بتوانید با فضاسازی‌های دشمن در این فضا نیز مقابله کنید. اندیشکده‌ها و نشست‌ها در این برهه زمانی، ظرفیت مهمی است که نباید نادیده گرفته شود. قالب گفتگوهای تخصصی را راه‌اندازی کنید و برای رضای خداوند به مقابله با دشمن بپردازید.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی در پایان ابراز امیدواری کرد شاهد روزهای شیرین ظفر و پیروزی حکومت حق و عدالت این ملت سربلند و قدرتمند باشیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا