خبرها و گزارش ها

ابتلا دانش آموزان به آنفلوآنزا در مدارس و انتقال به والدین/راه‌های پیشگیری

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: بروز موج آنفولانزا در ایران و نیمکره شمالی زمین یک ماه زودتر رخ داده است.

شهنام عرشی گفت: بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا معمولا در مدارس به دلیل ازدحام زیاد دانش آموزان در یک محیط شیوع پیدا می کنند و سپس بزرگسالان احتمالا از طریق فرزندانشان به این بیماری مبتلا می شوند.

او گفت: شیوع زیاد بیماری آنفولانزا بین دانش آموزان مسئله‌ای غیر عادی محسوب نمی شود.

به گفته وی بررسی ها نشان می دهند که هیچ گونه داروی آنتی بیوتیکی برای درمان بیماری آنفولانزا موثر نبوده و تنها داروهای ضد ویروسی برای بیماران بستری ضرورت دارند که در این خصوص هیچ گونه کمبود و مشکلی در کشور وجود ندارد.

او ادامه داد: رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی به همراه زدن ماسک از جمله راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفولانزا است و اگر فردی دارای علائم سرماخوردگی است، باید خود را در منزل قرنطینه کند تا بیماری اش به دیگران منتقل نشود.

او افزود: احتمالا قرنطینه و محدودیت های کرونایی باعث شده بودند مواجهه با بیماری کاهش پیدا کند و تغییرات آب و هوایی نیز احتمال شیوع بیشتر بیماری آنفولانزا را تشدید کرده اند.

او ادامه داد: بروز موج آنفولانزا در ایران و نیمکره شمالی زمین یک ماه زودتر رخ داده است و بر اساس پیش بینی ها انتظار می رفت که این موج بیماری در اواسط آذر در کشور شیوع پیدا کند.

او گفت: متخصصان معتقدند که در فصل های پاییز و زمستان شاهد بروز موج آنفولانزا در کشورهای مختلف دنیا از جمله ایران باشیم و شیوع این بیماری در بین افراد مسئله‌ای غیر عادی نیست.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا