خبرها و گزارش هاویژه جام جهانی

افتتاحیه گران ترین جام جهانی تاریخ با تلاوت قرآن

به گزارش نهادایران، مراسم افتتاحیه جام جهانی 2022 قطر در ورزشگاه البیت و قبل از مسابقه قطر-اکوادور برگزار شد. در ادامه گزارشی از این برنامه را همراه با تصاویر و پخش ویدیوهایی از این مراسم مرور میکنیم:

انتقادات فراوان از اعطای میزبانی به کشور قطر باعث شده بود تا ابهام و شایعات زیادی درباره نحوه برگزاری افتتاحیه این مراسم مطرح شود. مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ با حضور امیر قطر، رئيس فدارسیون جهانی فوتبال، فیفا و همچنین سران چندین کشور عرب منطقه در ورزشگاه البیت در شهر الخور قطر برگزار شد.

انبوه طرفداران فوتبال از سراسر دنیا باعث شد تا استقبال ویژه ای از مراسم افتتاحیه شود. حضور گسترده طرفداران فوتبال از آمریکای جنوبی نظر اهالی رسانه را به خود جلب کرده بود. مکزیک، برزیل، آرژانتین و… بیشترین تماشاگر را در روز اول این دوره از رقابت‌ها داشتند.

در مراسم افتتاحیه آیاتی چند از کلام الله مجید تلاوت شد.

این مراسم که افرادی چون محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی، عبدالله دوم پادشاه اردن و عبدالفتاح سیسی رئیس جمهوری مصر نیز حضور داشتند با نمایش کاروان‌هایی از شترها به همراه گروهی که لباس سنتی عربی به تن داشتند شروع شد. از نکات قابل توجه چیدمان نشستن رهبران در کنار یکدیگر بود به طوری که صندلی محمد بن سلمان در کنار جانی اینفانتینو قرار داده شده بود. همچنین شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه، امیر قطر در کنار پدرش حمد بن خلیفه و رئيس فیفا در مرکز نشسته بود.

در ادامه با حضور مورگان فریمن، بازیگر سرشناس هالیوود در استادیوم بخش دیگری از مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ آغاز شد.
رژه مردان همراه با رقص شمشیر آنها در کنار شترها از بخش‌های دیگر این مراسم افتتاحیه جام جهانی بود که کاملا رنگ و بوی عربی و خاورمیانه‌ای داشت.
کاپ جام جهانی هم توسط مارسل دسایلی، اسطوره فرانسه (قهرمان دور قبل) رونمایی شد.
شمایل بزرگی از لوگوی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ به نام لعیب نیز در استادیوم به نمایش درآمد.
پس از پایان پخش موسیقی، امیر قطر در سخنرانی کوتاهی به حاضران در این رویداد جهانی خوش‌آمد گفت و ابراز امیدواری کرد جهان شاهد یک رویداد فوتبالی هیجان انگیز باشد.
تماشای فیلم قسمت هایی از مراسم افتتاحیه

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا