خبرها و گزارش ها

با اعلام قائم مقام بنیاد ملی نخبگان؛ مشکل استخدام و مسکن نخبگان حل می‌شود

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، از جذب هزار نفر نخبه در دستگاه های اجرایی و پیگیری ساخت هزار واحد مسکونی ویژه نخبگان ایرانی از سوی این بنیاد خبر داد.

به گزارش نهادایران، ناصر باقری مقدم، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، با اشاره به مطالبه رهبرانقلاب برای حل مشکلات نخبگان، از هدف‌گذاری این بنیاد در جذب 1000 نخبه در دستگاه اجرایی کشور خبر داد و گفت: به‌منظور توسعه اثرگذاری و تحول‌آفرینی استعدادهای برتر و نخبگان در نهادهای دولتی کشور، آیین‌نامه جذب و نگهداری سرمایه انسانی استعداد برتر و نخبه در دستگاه‌های اجرایی توسط هیئت وزیران در اسفندماه سال 1400 به تصویب رسید.

 وی افزود: این آیین‌نامه که به پیشنهاد مشترک بنیاد ملی نخبگان و سازمان اداری و استخدامی کشور تصویب شده است، بسترهای لازم را برای جذب و نگهداشت نخبگان در کلیه دستگاه‌ها و موسسات دولتی و عمومی فراهم کرده است.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: بر این اساس بنیاد ملی نخبگان به صورت فصلی از طریق فراخوان اقدام به ثبت‌نام متقاضیان این مصوبه کرده و همچنین سازمان اداری و استخدامی کشور اقدام به احصا پست‌های بلاتصدی دستگاه‌ها برای جذب نخبگان می‌کند.

وی تصریح کرد: طی ۲ فراخوان اعلام شده، حدود 7500 نفر ثبت نام کردند که در دوره اول 2500 نفر و در دوره دوم 5000 نفر متقاضی بودند.

باقری مقدم گفت: طبق برنامه ریزی  انجام شده، بیش از ۱۰۰۰ نفر به سازمان اداری استخدامی معرفی خواهند شد. با اینکه هدف گذاری بنیاد ملی نخبگان هزار نخبه در دستگاه اجرایی است اما فرآیند شناسایی تا 2000 نفر طراحی شده است.

وی درباره حل مشکل مسکن نخبگان نیز، گفت: همچنین با توجه به حائز اهمیت بودن موضوع مسکن نخبگان و لزوم فراهم آوردن شرایط مناسب برای بهره‌مندی از توان ایشان در توسعه و پیشرفت کشور، پیگیری طرح ساخت حداقل 1000 واحد مسکونی در قالب شهرک نخبگانی با همراهی دستگاه‌های ذی‌ربط در دستور کار بنیاد ملی نخبگان قرار گرفته است.

وی افزود: بنیاد، امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های بزرگ مراکز استان‌ها را به عنوان گام نخست این اقدام، در نظر گرفته، که با همکاری و همراهی و استفاده‌ از امکانات هر یک از این دانشگاه ها، ساخت این شهرک‌ها در کنار دانشگاه‌ها آغاز شود.

باقری مقدم با بیان اینکه کلیات این طرح در هیات امنای بنیاد ملی نخبگان تصویب و به موافقت رئیس جمهور هم رسیده، گفت: براساس این تفاهم نامه ها، دانشگاه ها  بخشی از زمین هایی را که می توانند به این امر اختصاص دهند در اختیار بنیاد ملی نخبگان قرار می دهند و بنیاد نیز با کمک اعتبارات دولتی اقدام به ایجاد و ساخت واحدهای مسکونی در قالب شهرک نخبگانی برای نخبگان خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: این واحدها به صورت اجاره به شرط تملیک در اختیار نخبگان کشور قرار خواهد گرفت.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا