دانشگاه

با اعلام معاون بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان؛ اعزام دانشجو به بورس بلندمدت خارج از کشور از سر گرفته می شود

معاون بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان از فعال شدن بورسیه بلند مدت خارج از کشور در برخی از رشته ها خبر داد.

محمد جواد سلمانپور با اشاره به بورس بلند مدت خارج از کشور گفت: در حال حاضر بورس بلند مدت خارج نداریم اما بزودی قرار است در برخی از رشته‌ها فعال شود.

وی درباره دوره‌های فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت خارج و داخل ویژه دانشجویان دکتری نیز افزود: امسال تعداد یک هراز نفر از دانشجویان دکتری برای فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت به خارج از کشور و دو هزار نفر از دانشجویان نیز به فرصت مطالعاتی کوتاه مدت در داخل کشور اعزام خواهند شد.

معاون بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان گفت: دوره‌های فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت ۶ ماه است که می‌تواند تا ۹ ماه هم تمدید شود.

براساس این گزارش، تعداد احکام بورس بلند مدت خارج طی سال‌های گذشته کاهش یافته است و مهمترین دلیل آن نتیجه مثبت سیاست‌های اتخاذ شده در این موضوع با هدف استفاده از توانمندی دانش آموختگان داخل اعلام شده بود. افزایش تعداد دانش آموختگان دوره دکتری داخل کشور و وضعیت علمی و عمومی مناسب آنان، سبب شد که تأمین اعضای هیئت علمی بوسیله دانش آموختگان داخل و نیز بهره‌گیری از دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور در سرلوحه برنامه‌های تأمین نیروی هیئت علمی دانشگاه‌ها قرار گیرد.

به همین دلیل موضوع اعطای بورس خارج به جز در رشته‌های خاص مورد نیاز دانشگاه‌ها که امکان ادامه تحصیل در داخل کشور فراهم نبوده، متوقف شده بود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا