دانش و فناوری

با حضور وزیر علوم؛ برترین پارک‌های علم و فناوری کشور معرفی شدند

با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، برترین پارک‌های علم و فناوری کشور معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش نهادایران، آیین نکوداشت سالروز تاسیس معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم به میزبانی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و با حضور معاون علمی، فناوری ریاست جمهوری، وزیر علوم و معاونان پژوهشی و فناوری، پارک‌های علم و فناوری موفق از نظر شاخص‌های مختلف معرفی شدند.

در این آیین پارک‌ علم و فناوری سیستان و بلوچستان و پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف در مجموع شاخص‌ها به عنوان پارک‌های برتر معرفی شدند.

در ادامه، پارک آذربایجان شرقی از نظر تعاملات بین‌المللی و گرنت فناوری برتر معرفی شد. پارک های علم و فناوری خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز از نظر برگزاری تور فناوری برتر شدند.

از نظر توسعه زیست بوم فناوری، پارک علم و فناوری خراسان رضوی و از نظر توسعه فرهنگ فناوری، پارک علم و فناوری گیلان برتر شدند.‌در شاخص تحقیق و توسعه، پارک علم و فناوری پردیس و پارک سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران برتر شدند.

پارک علم و فناوری البرز که کمترین بودجه دولتی را دارد، رتبه برتر فروش محصولات را کسب کرد.پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری از نظر تعامل با دستگاه های اجرایی استانی برتر شد و از نظر اشتعال آفرینی رتبه برتر به پارک کردستان رسید.

در زمینه طرح دستیار فناوری نیز، پارک استان فارس به عنوان دبیرخانه این طرح، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و پارک دانشگاه فردوسی مشهد برتر شناخته شدند.

در زمینه ثبت نیازها و ایده ها در سامانه نان، وزارت نفت و پارک علم و فناوری استان سمنان برتر معرفی شدند.

از میان مراکز رشد فناوری، مرکز رشد فناوری تربت حیدریه، مرکز رشد دانشگاه صنعتی سهند و مرکز رشد پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی برتر شدند. از نظر کار آفرینی نیز مرکز کار آفرینی دانشگاه صنعتی شریف به عنوان پارک برتر معرفی شد.

در این برنامه همچنین در حوزه ثبت نیازها در سامانه ایده‌ها و نیازها (نان)وزارت نفت (معاون مهندسی پژوهشی و فناوری وزارت نفتدکتر وحیدرضا زیدی فرد ومرکز رشد واحدهای فناور شهرستان تربت حیدریهمهندس مسعود جمشیدیان برترین مرکز رشد وابسته به پارک ها شناخته شد.

در ادامه این مراسم همچنین از مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه صنعتی سهند تبریزدکتر موسی فیروزی، مدیر مرکز رشد واحدهای فناور پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران دکتر سهیل داریوشی‌و مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف خانم دکتر آزاده کبریایی تقدیر شد.

همچنین از دکتر سورنا ستاری به عنوان تاثیرگذارترین فرد در اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور، دکتر مهران فاطمی استاندار یزد، دکتر محمدهادی ایمانیه استاندار فارس و زین‌العابدین رضوی خرم استاندار آذربایجان شرقی از فعالان حوزه فناوری و نوآوری تقدیر شد.

لازم به ذکر است که در روز شنبه 12 آذر ماه، مجموعه نهادایران در ادامه سلسله نشست‌های «شنبه گفت» اقدام به برگزاری برنامه در پارک علم و فناوری پردیس خواهد کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا