دانش و فناوری

تدوین آیین نامه اجرایی پژوهشگران مستقل با همکاری ۳ وزارتخانه

دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری از تدوین آیین نامه اجرایی پژوهشگران مستقل با همکاری ۳ وزارتخانه و همچنین معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری خبر داد.

پیمان صالحی درباره طرح به رسمیت شناختن پژوهشگران مستقل توضیح داد و گفت: در راستای استفاده از ظرفیت بالای نیروی انسانی اعم از دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی و نیروهای مهارتی که در کشور داریم سند تحول دولت مردمی ما را مکلف کرده که شرایط همکاری پژوهشگران مستقل با دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی را فراهم کنیم.

دبیر کل شورای عالی عتف ادامه داد: بر همین اساس لازم است ضوابط و نظامات رتبه‌بندی و مالی با تأکید بر پرهیز از شرایط محدودکننده برای همکاری‌های فی مابین تدوین و توجه شود که پژوهشگر مستقل به عنوان یک حرفه و شغل، به رسمیت شناخته شود.

صالحی با اشاره به تاکید رئیس جمهوری بر انحصاری نبودن پژوهش توسط هیات علمی ها گفت: ما نیروهای جوان و نخبه ای داریم که نتوانسته اند هیات علمی شوند و شاید ظرفیتش نبوده است.

صالحی خاطرنشان کرد: در شورای عتف مصوب شده است که با توجه به ظرفیت و اهمیت فعالیت پژوهشگران مستقل، آیین‌نامه اجرایی نحوه شناسایی و محدوده فعالیت پژوهشگران مستقل توسط دبیرخانه شورا با همکاری وزارت علوم، وزارت تعاون، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تدوین و در کمیسیون دائمی شورای عالی عتف مورد تصویب قرار گیرد.

وی بیان کرد: براساس این طرح وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها می‌توانند با پژوهشگران مستقل قرارداد ببندند و از خدمات پژوهشی آن‌ها استفاده کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا