بین الملل

در دیدار با سفیر هند مطرح شد؛ آمادگی ایران برای تبادل دانشجو با دانشگاه‌های هند

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: پیشرفت هند و ایران می‌تواند تعاملات دو کشور را بیش از گذشته گسترش دهد، تبادل دانشجو میان ایران و هند می‌تواند در مقاطع مختلف تحصیلی انجام شود.

به گزارش نهادایران به نقل از سازمان امور دانشجویان، هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان مور دانشجویان با «گددام دارمندرا» سفیر کشور هندوستان در محل این سازمان دیدار و گفتگو کردند.

در این جلسه دکتر داداش‌پور ضمن خوش آمد گویی به سفیر گفت: روابط فرهنگی و اجتماعی کشور ایران و کشور هند سابقه دیرینه‌ای دارد و فرهنگ و علم و ادبیات حلقه اتصال این دو کشور بوده است.

معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: جایگاه هند در حوزه علمی ارتقا خوبی یافته و ما شاهد این رشد و پیشرفت علمی هستیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: کشور ایران نیز در دو دهه اخیر در حوزه‌های علمی رشد چشمگیری داشته و جایگاه معتبری در دنیا یافته است و این رشد و پیشرفت هند و ایران می‌تواند تعاملات دو کشور را بیش از گذشته گسترش دهد.

دکتر داداش‌پور با بیان اینکه در جهت گسترش این ارتباطات می‌توانیم به تبادل دانشجو میان دو کشور بپردازیم؛ افزود: تبادل دانشجو میان ایران و هند می‌تواند در مقاطع تحصیلی مختلف انجام شود به طوری که دانشجویان هم بتوانند از بورسیه تحصیلی و همچنین از فرصت‌های مطالعاتی دو کشور استفاده کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه قدرت از غرب به شرق در حال گذار است و این موضوع با توجه به داده‌های مورد تائید غرب در حوزه علمی نمود بیشتری دارد؛ تصریح کرد: دو کشور از ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف بخصوص در حوزه علم و فناوری برخوردارند و با تبادل استاد و دانشجو و دانش و دانایی می‌توان ضمن ارتقا روابط دو کشور، به جایگاه علمی یکدیگر کمک نمود.

در ادامه این جلسه سفیر کشور هندوستان نیز ضمن تشکر از میهمان‌نوازی سازمان امور دانشجویان گفت: برای من بسیار خوشحال کننده است که به دیدار شما به عنوان متولی امور دانشجویان آمده‌ام.

وی ادامه داد: ما به طور مداوم در خصوص گسترش روابط ایران و هند به فعالیت می‌پردازیم در این راستا افزایش ارتباطات در حوزه‌های علمی نیز مورد توجه ما قرار دارد زیرا جهان بسیار پویا عمل می‌کند.

سفیر کشور هندوستان با بیان اینکه پیشرفت در حوزه‌های پزشکی، مهندسی فضا و هوش مصنوعی برای ما بیش از گذشته اهمیت دارد؛ تصریح کرد: پیشنهاد داریم در این خصوص با کشور ایران به تبادلات دانشجو بپردازیم زیرا نقش مهم دانشگاهیان در زمینه توسعه و ارتقا فناوری بسیار اهمیت دارد و کشور ایران با وجود نخبگان علمی برای ما در اولویت است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا