دانش و فناوری

در ۵ پروژه صورت گرفت؛ انعقاد قرارداد پژوهشی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با کشورهای خارجی

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در سال جاری، اقدام به انعقاد قرارداد مشارکت در پنج پروژه پژوهشی بین‌المللی با طرف‌های خارجی در کشورهای فرانسه، آمریکا و آلمان کرده است.

به گزارش نهادایران به نقل از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، با هدف استمرار و تثبیت رویکرد بین‌المللی شدن پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و گام نهادن در مسیر افزایش سطح رؤیت پذیری بین‌المللی و ارتقای سطح نفوذ و اثرگذاری آثار پژوهشی در فضای علمی تحقیقاتی برون مرزی، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در سال جاری، اقدام به انعقاد قرارداد مشارکت در پنج پروژه پژوهشی بین‌المللی با طرف‌های خارجی در کشورهای فرانسه، آمریکا و آلمان کرده است.

این طرح‌ها، کلان پروژه‌های تحقیقاتی هستند که نتایج آن‌ها در قالب هندبوک منتشر خواهند شد و تدوین مقالات آن‌ها با جذب مشارکت اساتید و پژوهشگران بین‌المللی از کشورهای مختلف و مجامع علمی خارجی صاحب‌نظر در حوزه مطالعاتی هندبوک صورت می‌پذیرد.

گفتنی است مدیران پروژه سه هندبوک مربوط به مشارکت پژوهشگاه با انتشارات دی گرویتر (De Gruyter academic publishing) آلمان از اعضای هیئت علمی و پژوهشگران گروه‌های اقتصاد و علوم سیاسی پژوهشگاه تعیین شده‌اند. هم‌چنین گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی پژوهشگاه در حال بررسی و رایزنی به منظور ایجاد زمینه‌های انعقاد قرارداد مشارکت پژوهشگاه در تدوین و انتشار هندبوک روان‌شناسی و مشاوره با رویکرد اسلامی با انتشارات دی گرویتر آلمان می‌باشد.

گفتنی است اطلاعات پروژه‌های پژوهشی بین‌المللی جاری پژوهشگاه به شرح زیر است:

۱- قرارداد مشارکت در تدوین هندبوک: «کثرت گرایی حقوق احوال شخصیه و اصل برابری؛ بررسی حقوق اقلیت‌ها در ایران در برابر نظام قضائی کشور»؛ طرف خارجی دانشگاه بوردوکس، انیستیتو مطالعات سیاسی، مرکز ملی تحقیقات علمی و پروفسور بائودین دوپرت از کشور فرانسه و طرف داخلی در پژوهشگاه گروه فقه و حقوق اجتماعی.

۲- قرارداد تدوین هندبوک «مبانی فلسفی اقتصاد اسلامی»، طرف خارجی انتشارات دی گرویتر Walter de Gruyter از کشور آلمان و طرف داخلی در پژوهشگاه گروه اقتصاد.

۳- قرارداد تدوین هندبوک «حکمرانی در اسلام و بررسی دلالت‌های آن برای اقتصاد»، طرف خارجی انتشارات دی گرویتر Walter de Gruyter از کشور آلمان و طرف داخلی در پژوهشگاه گروه علوم سیاسی.

۴- قرارداد تدوین هندبوک «اقتصاد در قرآن»، طرف خارجی انتشارات دی گرویتر Walter de Gruyter از کشور آلمان و طرف داخلی در پژوهشگاه گروه اقتصاد.

۵- قرارداد همکاری مشترک در تألیف کتاب و اجرای پروژه پژوهشی: «درمان‌های رفتاری-شناختی مبتنی بر رویکرد دینی، معنوی؛ نیروی چهارم»، طرف خارجی دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی آمریکا و طرف داخلی در پژوهشگاه گروه روان‌شناسی.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا