دانشگاه

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها: باید فضای گفت‌وگو در دانشگاه‌ها حاکم شود

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بر ضرورت ایجاد فضای گفت‌وگو و پرهیز از فضای هیجانی تاکید کرد.

به گزارش نهادایران، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در نشست نمایندگان وزارت علوم در هیات های نظارت بر تشکل‌های اسلامی گفت: اعضای هیات های نظارت در دانشگاه ها ایجاد فضای گفت‌وگو را وظیفه خود بدانند و آن را از ریاست دانشگاه و تشکل های دانشجویی مطالبه کنند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: باید کرسی‌های آزاداندیشی احیا شوند و به مسئولان نهاد در سراسر کشور این موضوع تاکید شده است.

وی افزود: دوست و دشمن به دانشگاه چشم دوخته‌اند. همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اهمیت جایگاه دانشگاه تاکید دارند، دشمن نیز به اهمیت دانشگاه آگاه است و به آن طمع دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی اظهار داشت: کارکرد اصلی دانشگاه علم و دانش و حل مسائل جامعه است و خواست اصلی دشمن از ایجاد وقفه در فعالیت دانشگاه، ضربه زدن به پیشرفت علمی کشور است.

وی افزود: نظام سلطه می‌خواهد با ایجاد تحرکات کوچک در دانشگاه و بازنشر آن، روایت یک‌سویه‌ای از دانشگاه داشته باشد و به دنیا این‌گونه القا شود که اعتراضات در سطح جامعه تداوم دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها گفت: جوانان دانشگاهی ما عدالت‌خواه، آرمان‌خواه و تحول‌خواه هستند و بدخواهان می خواهند با انحراف مطالبات دانشجویی از روحیات دانشجویان سوءاستفاده کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، وی گفت: علی‌رغم خواست دشمن، دانشگاه‌ها در مسیر رشد کشور هستد و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همواره بر حمایت ویژه از دانشگاه و جریان علمی کشور تاکید کرده اند و دانشگاه را موجب افتخار و سنگر مقابله با استکبار می‌دانند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا