دانش و فناوری

همکاری‌های ایران و ونزوئلا در حوزهای علمی و فناوری افزایش می یابد

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با معاون علمی و فناوری، آموزشی و بهداشتی رئیس جمهور ونزوئلا دیدار و بر افزایش همکاری‌های دو کشور در حوزه علمی، تحقیقاتی و فناوری تاکید کردند.

به گزارش نهادایران به نقل از وزارت علوم، قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در حاشیه نهمین دور کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ونزوئلا دیدار و گفتگو کرد.

این دور از کمیسیون صبح امروز (یکشنبه) با حضور مقامات دو کشور از جمله وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و متولی ایرانی کمیسیون مشترک، وزیر حمل و نقل ونزوئلا و متولی ونزوئلایی کمیسیون مشترک، معاون علمی و فناوری، آموزشی و بهداشت رئیس جمهور ونزوئلا، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، معاون وزیر خارجه ونزوئلا و قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی این وزارت در محل هتل استقلال تهران افتتاح شد.

در نشست این کمیسیون که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار شد، بر افزایش تبادلات و همکاری‌های طرفین در حوزه‌های مختلف از جمله علم و فناوری تأکید شد.

در حاشیه این جلسه، دکتر وحید حدادی اصل قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی با گابریلا خیمنس، معاون علمی و فناوری، آموزشی و بهداشتی رئیس جمهور ونزوئلا دیدار و بر افزایش همکاری‌های دو کشور در حوزه علمی، تحقیقاتی و فناوری تکید کرد.

حدادی اصل، در این دیدار از آمادگی وزارت علوم برای برگزاری دور بعدی کمیته مشترک علمی و فناوری دو کشور خبر داد.

معاون علمی و فناوری، آموزشی و بهداشتی رئیس جمهور ونزوئلا نیز با اشاره به تبادل نظر و گفتگوی خود با وزیر علوم کشورمان در تابستان سال جاری که به صورت ویدئو کنفرانسی و در جایگاه وزیر علوم و آموزش عالی ونزوئلا صورت گرفت؛ از دعوت مجدد دکتر زلفی گل به منظور برگزاری جلسه مشترک استقبال و ابراز امیدواری کرد جلسه مشترک وی و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان که در روز سه‌شنبه هفته جاری برگزار می‌شود؛ منجر به توسعه هرچه بیشتر همکاری‌ها بین دو کشور شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا