دانشگاه

وزیر علوم: تلاش می کنیم استانداردهای دانشگاههای ایران بر مبنای شاخص های بین المللی باشد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دیپلماسی علمی و فناوری را در کانون توجه قرار دادیم، گفت: حضور دانشجویان بین‌المللی در راستای تقویت دیپلماسی علمی است، از سویی دیگر ما ایرانیان باور داریم که مهمان به همراه خود رزق و روزی‌اش را می‌آورد.

به گزارش نهادایران، دکتر محمدعلی زلفی‌گل در جشنواره تقدیر از دانشجویان نمونه بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که عصر امروز، دوشنبه ۱۸ مهر ماه در وزارت علوم برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر ۳ میلیون ۲۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: پیش از انقلاب، دوره دکتری در ایران تدریس نمی‌شد. در حال حاضر، سالانه حدود ۲۰ هزار دانشجو در مقطع دکتری فارغ‌التحصیل می‌شوند. همچنین حدود ۷۰۰ هزار دانشجوی ارشد سالانه فارغ‌التحصیل می‌شوند.

دکتر زلفی‌گل با بیان اینکه تعداد ۷۸ هزار سند علمی در سال گذشته میلادی توسط ایران منتشر شد، گفت: بخشی از مقالات با مشارکت اساتید و محققان کشور خارجی منتشر شد. این موضوع حاکی از آن است که پژوهشگران دیگر کشورها می‌خواهند با ایران همکاری کنند.

وزیر علوم با بیان اینکه ۴۰۰ نمایه ایرانی در سطح بین‌المللی داریم، گفت: تلاش می‌کنیم که استانداردهای دانشگاه‌های ایران بر مبنای شاخص‌های بین‌المللی باشد. فارغ‌التحصیلان ایرانی به راحتی می‌توانند در دانشگاه‌های دیگر پذیرفته می‌شوند؛ همچنین شما دانشجویان بین‌المللی هم می‌توانید به راحتی در دانشگاه‌های خارجی پذیرش بگیرید.

دکتر زلفی‌گل با بیان اینکه از شما دانشجویان بین‌المللی می‌خواهم که از علم خود برای رسیدن به اهدافتان استفاده کنید، تصریح کرد: بر این باور هستیم، خداوند، قدرت و علم مطلق است. هر انسان، سه پدر و مادر دارد؛ یکی پدر و مادری که انسان را به  دنیا می‌آورند. دوم، پدر و مادر که به ما آموزش می‌دهند و سوم کسانی که موجب ازدواج می‌شوند.

وی گفت: امیدوارم که با خاطرات خوب به سرزمین مادری خود بازگردید.شما را به عنوان سفیر خود می‌دانیم. من از شما می‌خواهم که از علم و دانش خود برای کمک به دانش بشری استفاده کنید. ما در فرهنگ خود بر این باور هستیم که ترویج علم، زکات علم به حساب می‌آید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا