خبرها و گزارش ها

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی میان دانشگاه زابل و دانشگاه سالنتو ایتالیا

در راستای ضرورت توجه به منافع همکاری و تبادلات فرهنگی میان دانشگاه‌ها به عنوان مراکز اصلی تحقیقات علمی ملی و به‌منظور گسترشِ مشارکت در توانمندی‌های تحقیقاتی، فنی، آموزشی و فرهنگی طرفین در پردازش انتقادی و ترویج گسترش دانش؛ تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه زابل و دانشگاه سالنتو ایتالیا منعقد شد.

به گزارش نهادایران و به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در راستای ضرورت توجه به منافع همکاری و تبادلات فرهنگی میان دانشگاه‌ها به عنوان مراکز اصلی تحقیقات علمی ملی و به‌منظور گسترشِ مشارکت در توانمندی‌های تحقیقاتی، فنی، آموزشی و فرهنگی طرفین در پردازش انتقادی و ترویج گسترش دانش؛ تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه زابل و دانشگاه سالنتو ایتالیا منعقد شد.

این تفاهم‌نامه که با اعتباری چهارساله در پنج ماده و ده بند تنظیم شده است، تحقق اهداف و برنامه‌های دانشگاه‌های زابل و سالنتو برای توسعه همکاری در زمینه‌های باستان‌شناسی، میراث فرهنگی و گردشگری را مدنظر قرار‌داده‌‌است و بسته به نظر و تمایل طرفین قابل تمدید خواهد‌بود. بر اساس این تفاهم‌نامه زمینه‌های همکاری دو دانشگاه در حوزه تبادل پژوهشگر، کادر اداری و آموزشی و دانشجو؛ تبادل اطلاعات، مستندات و انتشارات علمی؛ مشارکت در تهیه و تدوین انتشارات مشترک؛ سازماندهی کنفرانس‌های بین‌المللی، جلسات مطالعاتی، سمینارها و دوره‌های آموزشی در موضوعات مورد توافق در تفاهم‌نامه؛ راه‌اندازی پروژه‌های تحقیقاتی و نوآورانه در زمینه‌های مورد توافق فراهم می‌شود. این تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی، توسط پیمان افراسیاب رئیس دانشگاه زابل و فابیو پولیچه رئیس دانشگاه سالنتو به امضا رسید.

در ادامه سخنرانانی از دو دانشگاه زابل و سالنتو به تشریح و معرفی توانمندی‌ها، امکانات و فعالیت‌های خود پرداختند و ضمن ترسیم دورنمایی از آینده همکاری‌های مشترک با تکیه بر حوزه‌های باستان‌شناسی، میراث فرهنگی و گردشگری؛ نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

تلاش برای تعریف و راه اندازی مقطع ارشد سطح یک یا دو یا سایر دوره‌های تخصصی فوق لیسانس با صدور صلاحیت مشترک منطبق با هنجارهای ملی و رویه‌های مورد توافق در تفاهم نامه؛ برنامه‌ریزی برای صدور مدارک تحصیلی مشترک؛ تسهیل تبادل دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی؛ برنامه‌ریزی برای برنامه‌ها و فعالیت‌های سالانه دانشگاه های طرف قرارداد و ارائه فعالیت‌های مورد توافق به نهادهای ملی یا بین‌المللی با هدف درخواست بودجه برای پروژه‌ها و موافقت‌نامه‌های همکاری؛ تبادل کارکنان آموزشی برای دوره های آموزشی کوتاه و تبادل تجارب مدیریتی به ویژه در مورد سازماندهی بازدیدهای مقدماتی و آموزش کارکنان دانشگاهی و اداری  از دیگر مفاد مندرج در تفاهم‌نامه‌ی امضاشده بود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا