دانشگاه

با حضور وزیر علوم؛ باشگاه طلایه داران علم دانشگاه تهران افتتاح شد

باشگاه طلایه داران علم دانشگاه تهران با حضور وزیر علوم افتتاح شد این باشگاه متشکل از ۱۰۰ استاد برتر در زمینه تولید مقالات و مستندات علمی است.

به گزارش نهادایران، آیین افتتاح باشگاه طلایه‌داران علم دانشگاه تهران امروز دوشنبه ۱۶ آبان ماه در پردیس شمالی دانشگاه تهران با حضور وزیر علوم و رئیس دانشگاه تهران، هیات رئیسه و جمعی از اساتید این دانشگاه برگزار شد.

رییس باشگاه طلایه‌داران علم دانشگاه تهران با اشاره به هزینه زیاد نشریات دسترسی باز یا “open access” گفت: نیاز داریم یک انتشارات بین‌المللی خارج از ایران تأسیس کنیم.

دکتر محمدرضا گنجعلی، مشاور رئیس دانشگاه تهران در امور پژوهشی و بین‌المللی با اشاره به جایگاه دوم کشوری این دانشگاه، گفت: دانشگاه تهران تا سال ۲۰۱۵ اولین دانشگاه برتر کشور بود و از سال ۲۰۱۵ در جایگاه دوم قرار گرفت.

وی هدف از تاسیس باشگاه طلایه‌داران علم دانشگاه را دستیابی به رتبه اول دانشگاه‌های کشور عنوان کرد و گفت: ما حدود ۶۰۰ مقاله از دانشگاه علوم پزشکی تهران عقب هستیم و هدف ما این است که این ۶۰۰ مقاله را جبران کنیم و جایگاه اول کشوری دانشگاه را به دست بیاوریم.

مشاور رئیس دانشگاه تهران در امور پژوهشی و بین‌المللی گفت: افرادی که در دانشگاه هستند، اگر ایده‌هایی دارند که قابلیت تولید ثروت دارد، سه هزار میلیارد تومان برای آن اعتبار در نظر گرفته شده است.

گنجعلی تصریح کرد: در حال حاضر مجلات پیوسته با سرعت زیادی “اُپن اَکسِس” می‌شوند و تا ۲۰۰۰ هزار یورو هزینه می‌گیرند. این هزینه زیادی است. بنابراین نیاز داریم یک انتشارات بین‌المللی خارج از ایران تأسیس کنیم و امیدواریم با همکاری دوستان تعداد زیادی نشریه “اُپن اَکسِس” تاسیس کنیم تا این مشکل برطرف شود.

لازمبه ذکر است باشگاه طلایه‌داران علم، متشکل از ۱۰۰ استاد برتر دانشگاه تهران است که در زمینه تولید مقالات و مستندات علمی در سطح بین‌المللی و تاثیرگذاری در ارتقای جایگاه دانشگاه تهران در رتبه‌بندی‌ها بیشترین تاثیر را داشته‌اند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا