تاریخ شفاهی شکل‌گیری دوره متاخر سمپاد از زبان دکتر جواد اژه‌ای

تاریخ شفاهی شکل‌گیری دوره متاخر سمپاد از زبان دکتر جواد اژه‌ای 00 نظر

(بخش دوم) چند سال طول کشيد تا ما توانستيم مرکز سنندج را راه اندازي کنيم. به اين خاطر که استان کردستان انتظار داشت ما سرمايه ببريم. ما هم چيزي نداشتيم. بايد خودشان امکاناتي از قبيل مدرسه را مهيا ميکردند. البته ما هم سعي ميکرديم از دولت بودجه عمراني بگيريم. مدير کل استان کردستان از آن معدود مديراني بود که هم مدير مراکز ما بود و هم مدير کل استان بود. يعني مديريت کل دفتر سمپاد در سنندج را داشت. اولين گزينش را که انجام داديم در آبان تماس گرفت
برند شهری ایجاد تداعیات عاطفی، ذهنی وروانی با شهر مورد نظر است

برند شهری ایجاد تداعیات عاطفی، ذهنی وروانی با شهر مورد نظر است 00 نظر

مهندس علی کرباسی اهل و ساکن شهر تبریز و اولین دانش آموخته برند شهری ایران از دانشگاه لیون فرانسه است. وی بعد از سالها تحصیل و مطالعه وگذراندن دوره های مختلف علمی و عملی در رشته برند شهری در دانشگاه لیون فرانسه به سرزمین مادری خود برگشته تا نتایج این مطالعات را در شهر تبریز و کشورمان بکار گیرد.
هجوم نازو نیاز در عصر مدرن

هجوم نازو نیاز در عصر مدرن 00 نظر

عده ای معتقدند که ما بعد از ملاصدرا در جهان اسلام فلسفه به معنای تفکر خالص نداریم. فلسفه ی ملاصدرا را حکمت متعالیه، نام می نهند، چرا که مجموعه ای است شامل فلسفه، عرفان، اشراق و حتی حدیث. امام نیز در همین جهت گام برمی دارد. ایشان از ابن‌عربی و ملاصدرا به عناون استاد اکبر نام می بردند.بنابراین فلسفه ی امام، فلسفه ی تعقلی ریاضی‌واری که صرفا بر پایه ی استدلال عقلی باشد، نیست؛ بلکه فلسفه ای است آمیخته با عرفان. از این رهگذر می توان چنین اندیشید که بالاترین سطح فلسفه در شعر امام با اجمالی ترین صورت ان در شعرش حضور دارد.
احادیثی از حضرت زهرا(س)

احادیثی از حضرت زهرا(س) 00 نظر

به خدا سوگند، اگر حقّ یعنى خلافت و امامت را به اهلش سپرده بودند؛ و از عترت و اهل بیت پیامبر صلوات اللّه علیهم پیروى ومتابعت كرده بودند حتّى دو نفر هم با یكدیگر درباره خدا و دین اختلاف نمى كردند.و مقام خلافت و امامت توسط افراد شایسته یكى پس از دیگرى منتقل مى گردید و در نهایت تحویل قائم آل محمّد عجّل اللّه فرجه الشّریف ، و صلوات اللّه علیهم اجمعین مى گردید كه او نهمین فرزند از حسین علیه السلام مى باشد.
نگرشی بر مفهوم انسان خوب از نظر قرآن

نگرشی بر مفهوم انسان خوب از نظر قرآن 00 نظر

«نيكوكارى آن نيست كه روى خود را به سوى مشرق و [يا] مغرب بگردانيد بلكه نيكى آن است كه كسى به خدا و روز بازپسين و فرشتگان و كتاب [آسمانى] و پيامبران ايمان آورد و مال [خود] را با وجود دوست داشتنش به خويشاوندان و يتيمان و بينوايان و در راه‏ماندگان و گدايان و در [راه آزاد كردن] بندگان بدهد و نماز را برپاى دارد و زكات را بدهد و آنان كه چون عهد بندند به عهد خود وفادارانند و در سختى و زيان و به هنگام جنگ شكيبايانند. آنانند كسانى كه راست گفته‌اند و آنان همان پرهيزگارانند.»
چند جمله با ریاست محترم جمهور که فرمودند رفراندوم

چند جمله با ریاست محترم جمهور که فرمودند رفراندوم 00 نظر

آیا غیر از این است که بسیاری از مردم و آحاد مختلف جامعه از مسایلی که اختلاس‌های کلان را به وجود آورده ناراحتند؟ آیا این ناراحت‌های مردم از حقوق‌های نجومی وزندگی لاکچری بسیاری از به اصطلاح آقا زاده‌ها نیست؟ آیا مردم را بذل وبخشش‌های بی‌مورد عده‌ای از مدیران که از همین جراید کثیر الانتشار منتشر می‌شود ناراحت نکرده است؟ آیا چنان‌که رهبری نیز فرمودند و عرق شرم بر پیشانی نشاندند مردم به واقع از اختلافات چند عنصر سیاسی خدای ناکرده دلخورند و یا بی‌کاری عزیزانشان آن هم بعد از این همه خون‌دادن‌ها و جان‌فشانی‌ها و و و...
چالش‌های انتخاباتی سیسی در سال 2018

چالش‌های انتخاباتی سیسی در سال 2018 00 نظر

درحالی که دروه‌ی اول ریاست جمهوری‌اش به پایان نزدیک می‌شود، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصری درحال آماده سازی کشورش برای انتخابات پیش رو است. که در تاریخ 26 مارس شروع و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.
هم‌شاگردی سلام...

هم‌شاگردی سلام... 00 نظر

«روز اولی که ما را به دبستان بردند، روز خوبی بود. روز شلوغی بود، بچه‌ها بازی می‌کردند، ما بازی می‌کردیم. اتاق ما، کلاس خیلی بزرگی بود، به چشم کودکی من. تعداد بچه‌های کلاس اول زیاد بود، حالا که فکر می‌کنم، سی نفر یا چهل نفر بودیم. روز پر شور و شوقی بود. خاطره بدی از آن روز ندارم. البته چشم من ضعیف بود، ولی کسی نمی‌د‌انست و خود من هم نمی‌دانستم. فقط متوجه بودم که بعضی چیزها را درست نمی‎بینم. سال‌ها گذشت تا این که من خودم متوجه شدم چشم‌هایم ضعیف هستند و شاید حدود سیزده سال داشتم که پدر و مادرم برایم عینک تهیه کردند. لکن در این دوره شروع دبستان، من این مشکل را داشتم و این نقص را تحمل می‌کردم. قیافه معلم را به خوبی نمی‌دیدم، تخته سیاه را که روی آن می‌نوشتند، به درستی نمی‌دیدم. این‌ها در کار تحصیل من مشکلاتی پدید آورده بود. حالا خوشبختانه بچه‌هایی که چشمشان ضعیف است در کودکی شناخته می‌شوند و برایشان عینک می‌گیرند. آن‌وقت در هیچ مدرسه‌ای چنین کارهایی مرسوم نبود. البته این مدرسه ما یک مدرسه غیردولتی و یک مدرسه دینی بود که معلمین و مدیرانش از افراد متدین انتخاب شده بودند. و با برنامه‌هایی اداره می‌شد که اندکی از مدارس معمولی آن زمان دینی‌تر بود...»