آشنایی با دبیر علمی همایش هجدهم

دبیر علمی هجدهمین همایش سالانه استادان و دانشجویان ایرانی خارج از کشور، دکتر مسعود تجریشی بود. وی معاون محیط‌ زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ایران در دولت دوازدهم، مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم و استاد تمام دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف است.

سوابق تحصیلی
دکترای مهندسی محیط زیست از دانشگاه کالیفرنیا، دیویس در سال ۱۹۹۳ (۱۳۷۳)
کارشناسی ارشد علوم و مهندسی آب از دانشگاه کالیفرنیا، دیویس در سال ۱۹۹۰ (۱۳۶۹)
کارشناسی علوم و مهندسی آب و خاک از دانشگاه کالیفرنیا، دیویس در سال ۱۹۸۸ (۱۳۶۷)

سوابق کاری و اجرایی
تجریشی پس از بازگشت به ایران در سال ۱۳۷۳، به عنوان مدرس در دانشگاه صنعتی شریف با رتبه‌ی استادیار مشغول به کار شد و پس از گذشت ۲۰ سال، با انجام بیش از ۴۶ طرح تحقیقاتی زیست‌محیطی متنوع (در موضوعاتی چون منابع آب، تصفیه‌ی فاضلاب، گرد و غبار، مدیریت پسماند، سنجش از دور و…) موفق به کسب رتبه‌ی استاد تمام گردید.
علاوه بر این، انتشار ۷۸ مقاله در مجلات خارجی و کنفرانس‌های بین‌المللی و ۱۷۹ مقاله علمی پژوهشی در مجلات و کنفرانس‌های علمی و حرفه‌ای داخلی بخشی از فعالیت‌های علمی مسعود تجریشی است. تاکنون وی استاد راهنمای بیش از ۹۰ رساله ارشد و دکتری بوده‌است.

پس از انتخاب دکتر عیسی کلانتری به عنوان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران، مسعود تجریشی در تاریخ ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ به عنوان معاون محیط‌زیست انسانی این سازمان منصوب گردید.
عیسی کلانتری در مراسم معارفه مسعود تجریشی درباره او می‌گوید: «تجریشی از جمله نیروهایی است که در جمهوری اسلامی کم داریم. کسی که به خاطر تعهد به پروژه احیای دریاچه ارومیه از ریاست دانشگاه صنعتی شریف صرف نظر کرد.»
تجریشی درباره انتصاب خود به عنوان معاون سازمان محیط زیست درباره احیا دریاچه ارومیه گفت به خبرنگاران، گفت: «ما در ستاد احیا کارها را سیستمی پیش می‌بریم و سیستمی که در ستاد احیا ایجاد کردیم، همچنین تلاش کردیم که نهادها و سازمان‌های جدید دیگری مثل دانشگاه‌ها وارد ماجرا شوند و کار ستاد
یک کار تیمی است.»

پس از پایان پروژه تجریشی در ستاد احیا دریاچه ارومیه، وی موفق شد دریاچه خشکیده ارومیه را احیا کرده و آب دریاچه را تا عمق یک متری بالا بیاورد. اتفاقی که بازتاب های مثبت زیادی در جامعه داشت و باعث خوشحالی مردم شد.
در دومین همایش بزرگداشت روز ملی آب، از مسعود تجریشی به عنوان چهره‌ای اثرگذار در حوزه آب کشور تجلیل گردیده‌است.

پس از ارسال طرحنامه هجدهمین همایش سالانه توسط دبیرخانه نهاد برای دکتر تجریشی، ایشان ضمن قبولی دبیری علمی همایش، طرح و برنامه خود برای اجرا و تداوم اهداف همایش را ارائه داد که مورد موافقت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور قرار گرفت.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا