اسلایدرهمایش ها

مشروح صحبت‌های دکتر خواجه‌سروی در روز افتتاحیه همایش شانزدهم

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم

خدمت همه حضار گرامی، دانشجویان عزیز، سروران گرامی از مجموعه‌های مختلف که به این همایش تشریف آوردید خیر مقدم عرض می‌کنم و تشکر می‌کنم به ویژه از معاون محترم بین الملل دفتر مقام معظم رهبری؛ حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر قمی که از حامیان و بنیان‌گزاران حرکت‌های دانشجویی در داخل و خارج کشور هستند و سایر عزیزان که دعوت ما را پذیرفتند و برای برگزاری هر چه بهتر این همایش در این مکان حضور پیدا کردند که از دستگاه‌های مختلف، وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات و دانشگاه‌های مختلف هستند که خدمت‌شان هستیم، امیدواریم که همگی به کمک هم طوری عمل کنیم که انشالله این همایش به بهترین وجه برگزار شود. بنده یک گزارش کوتاه می‌دهم و انشالله ادامه برنامه را داشته باشیم.

 

گزارش آماری همایش شانزدهم

در ابتدا لازم است که یادی کنم از پیشگامان جنبش دانشجویی مسلمان در خارج از کشور، مرحوم آیت الله شهید دکتر بهشتی، شهید چمران و یاد مرحوم دکتر اژه‌ای را گرامی بدارم در این جمع که این بزرگان زحمات زیادی را برای این کار متحمل شدند که امروزه ما از ثمراتش بهره‌مند هستیم. به جهت اینکه جنبش دانشجویی مسلمان در طول تاریخ حرکت اسلامی ملت ایران، بنا به تناسب زمانی و نیازها، اقدامات زیادی را انجام داده در سال‌های قبل از انقلاب به مبارزات ضد رژیم شاه کمک کرده و در سال‌های بعد از انقلاب به تحکیم نظام جمهوری اسلامی، به هر حال با صدور بیانیه گام دوم توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله) و باز شدن افقی جدید برای حرکت انقلاب اسلامی در دومین چهل سال عمر خودش، این دغدغه وجود دارد که نقش دانشجویان خصوصا دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور چه باید باشد و برای عملیاتی شدن اهداف این بیانیه مهم چه کارهایی باید انجام شود. برای تحقق این دغدغه و طرح مسئله در این زمینه و این که بابی باز شود و رسالت دانشجویان ایرانی در خارج از کشور یادآوری و دنبال شود، تصمیم گرفته شد که هم شانزدهمین دوره همایش برگزار شود و هم موضوعش بحث گسترش مرزهای دانش و انتقال مرزهای دانش و فناوری به داخل کشور باشد که خدمت دوستان هستیم. خب این فراخوان عمومی شد از کشورهای مختلف، عزیزان ثبت‌نام کردند به تناسب امکانات با پراکندگی تقریبا تمام نقاط دنیا یعنی به قاره اروپا، آمریکا، آسیا و آفریقا سهمیه هایی اختصاص داده شد و عزیزانی که ثبت نام کرده بودند مجموعا 65 نفر انتخاب شدند که در این همایش شرکت داشته باشند با پراکندگی
21 نفر از اروپا، 2 نفر از آمریکا، 41 نفر قاره آسیا و 1 نفر از قاره آفریقا.

 

بررسی موضوع همایش شانزدهم

همانطور که عزیزان مستحضر هستند و برنامه خدمت بزرگوران هست، همه موضوعاتی که این دو روز و نیم در خدمت عزیزان هستیم حول بیانیه گام دوم و بحث انتقال مرزهای دانش و فناوری به داخل کشور هست که در این زمینه در خدمت بزرگان جنبش دانشجویی و افراد صاحب تجربه در این زمینه و اساتید دانشگاه و کسانی که امروزه نیازهای جمهوری اسلامی ایران را در این زمینه مطرح می‌کنند هستیم که از حوزه اقتصادی بحث‌های فناوری در حوزه‌های مورد نیاز کشور و همچنین آن چه که بعنوان مسایل امروزه که دانشجویان در خارج از کشور درگیرش هستند در حوزه‌‌های صنفی، رفاهی و امکانات که میزگردهایی در نظر گرفته شده برای این موضوع که انشالله در خدمت‌تان هستیم.

امیدواریم که مساعدت بفرمایید که این همایش به بهترین وجه برگزار بشود. آن چه در این همایش گفته خواهد شد انشالله بعنوان یک سند منتشر خواهد شد و بعد هم پیگیری می‌شود که همگی بتوانیم به وظایف‌مان عمل کنیم.

در طول برنامه در خدمت دوستان هستیم و من عذرخواهی می‌کنم ،  بیش از این مصدع نمی‌شوم و امیدوارم که در ادامه برنامه از فرمایشات بزرگان استفاده کنیم به برکت صلوات بر محمد و آل محمد (ص)

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا