بیانیه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان ایرانی شبه قاره هند در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ

وَ لَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَ الْعُدْوَانِ

این روزها شاهد جنایتی کم‌نظیر در غزه، بزرگترین زندان روباز جهان بنام دفاع مشروع از سوی رژیمی هستیم که سیاست‌هایش از بدو تآسیس‌ تا کنون مبتنی بر تجاوزگری، اشغالگری، سرکوبگری، زمین‌خواری و توسعه شهرک‌سازی در مناطق اشغالی بوده است.

مقاومت مردم فلسطین علیه اشغال و تجاوزات رژیم اسرائیل، مظهر کامل «حق ذاتی بر دفاع مشروع» است که جزئی از موازین حقوقی بین‌المللی و انسانی بویژه ماده 51 منشور است. دفاع قانونی و مشروع فلسطینیان، مستقل و شجاعانه بوده و ارتباط دادن آن به کشورها‌‌‌ی دیگر اشتباه بزرگی است. رفتار رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین از جمله در منازعه اخیر مُبَیِّن نقض آشکار تمامی اصول حقوق بین‌الملل از جمله نقض ممنوعیت استفاده از زور مندرج در بند 4 ماده 2 منشور ملل متحد، «تعهدات عام الشمول» و «حقوق بشر» و «حقوق بشردوستانه» است.

اما کیست که نداند مجازات جمعی دو میلیون انسان بی‌گناه جنایت جنگی است. کیست که نداند مسدود کردن آب، غذا، سوخت و برق بیش از دو میلیون انسان غیرنظامی جنایت جنگی است و به‌راستی کیست که نداند مقصر جلوه دادن مردم مظلوم فلسطین، بمباران بی‌سابقه مناطق مسکونی، اخراج اجباری از محل سکونت‌ و بمباران همان مناطقی که پیشتر منطقه امن اعلام شده، نشانه ای برای جنایت جنگی و نسل کشی است.

اتحادیه ی انجمن های اسلامی شبه قاره ی هند، این رفتارناجوانمردانه و خصمانه ی صهیونیستی را به شدت محکوم و از جوامع اسلامی و سازمانهای حقوق بشری و آزادیخواهان جهان میخواهد این رژیم جنایتکار را محکوم نموده و از فلسطینیان مظلوم حمایت نمایند.

۲۵ مهر ماه ۱۴۰۲

#حماس_اسرائیل

#جنگ.

⭕️اتحادیه انجمن های اسلامی شبه قاره هند.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا