بیانیه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

به گزارش نهادایران، در پی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا اقدام به صور بیانیه کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحيم

مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا

هر کس نفسي را بدون حق و يا بي‌آنکه فساد و فتنه‌اي در زمين کرده، بکشد مثل آن باشد که همه مردم را کشته، و هر کس نفسي را حيات بخشد (از مرگ نجات دهد) مثل آن است که همه مردم را حيات بخشيده. (آيه 32 سوره مائده قرآن کريم)

بمباران وحشيانه بيمارستان المعمداني غزه جنايتي عليه بشريت بود که صدها غيرنظامي فلسطيني از جمله کودکان و زنان را به قتل رساند.

رژيم صهيونيستي علاوه بر بمباران وحشيانه نوار غزه، استفاده از بمب هاي فسفر سفيد و قتل هزاران زن و کودک بيگناه، مبادرت به محاصره کامل آن نموده و با قطع دسترسي ساکنين آن به امکانات اوليه زندگي از جمله آب، برق، غذا و سوخت، فاجعه انساني ديگري را رقم زده است.

نخست وزير رژيم صهيونيستي در حال ساخت شهرک هاي غيرقانوني در اراضي اشغالي فلسطين بوده و اکنون در حال آواره کردن ميليونها غيرنظامي از جمله کودکان و‌ زنان فلسطيني است.

ما دانشجويان مسلمان تمام موارد فوق را به شدت محکوم مي کنيم و صراحتا اعلام مي نماييم که اين اقدامات نقض قوانين بين الملل از جمله، ماده‌هاي 7 و 8 اساسنامه رم ديوان کيفري بين المللي، ماده‌هاي 33 و 49 کنوانسيون چهارم ژنو، پروتکل 3 کنوانسيون منع استفاده از برخي سلاح هاي متعارف ژنو و لايحه بين المللي حقوق بشر است.

ما دانشجويان مسلمان خواهان موارد ذيل مي‌باشيم:

1) پايان فوري بمباران غزه.

2) پايان فوري محاصره غزه.

3) به غيرنظاميان فلسطيني اجازه دسترسي فوري به کمک هاي بشردوستانه از جمله غذا، آب و دارو داده شود.

4) نخست وزير رژيم صهيونيستي و همدستانش به دليل نقض قوانين بين المللي، ارتکاب جنايات عليه بشريت، جنايات جنگي و نسل کشي از جمله موارد ذيل تحت پيگرد قانوني قرار بگيرند:

الف) مجازات دسته جمعي غيرنظاميان فلسطيني.

ب) آواره سازي اجباري و دسته جمعي غيرنظاميان فلسطيني.

ج) گرسنگي دادن غيرنظاميان فلسطيني به عنوان روشي براي مبارزه و جنگ.

د) ساخت شهرک‌هاي غيرقانوني در اراضي اشغالي فلسطين.

ه) استفاده از سلاح هاي آتش زا عليه غيرنظاميان فلسطيني.

اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان در اروپا

29 مهر 1402 مصادف با 21 اکتبر 2023

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا