بیانیه انجمن علمی و فرهنگی دانشجویان ایرانی در قبرس در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

بسم الله القاصم الجبّارين

همسایه غربت تو بودن سخت است
از بغض شکسته ات سرودن سخت است
گفتن ز تو ای قصیده غم ، ای قدس
با لهجه این دو بیت الکن سخت است…

خبر حمله ی هواپیماهای جنگی اسرائیل به بیمارستان باپتیست (بیمارستان عرب الاهلی) در غزه قلب هر انسانی را به درد می آورد.
این حمله هوایی که منجر به کشته شدن صدها کودک، زن و غیرنظامیان و افراد بی گناه شد، نه تنها یک قتل عام و اقدامی وحشیانه، بلکه مصداق بارز جنایت علیه بشریت و از جنایات کثیف جنگی است.

ما به عنوان جمعی از ایرانیان مقیم در قبرس، عمیقا امیدوار به پایان یافتن چنین تلفات جانی، به ویژه در میان غیرنظامیان، خانوادگی و به خصوص کودکان و زنان بی گناه فلسطینی هستیم ما از کشورهای اسلامی و آزادیخواهان منطقه و جهان مصرانه میخواهیم که تمام توان خود را برای پایان دادن به جنایات بی سابقه و حملات و درگیری های بی رحمانه ی جاری در غزه و منطقه، بسیج نمایند.
در این راستا از تمامی ارگان های حامی حقوق بشر از جمله سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های بین‌المللی ميخواهيم با چشمانی باز و بدور از هرگونه جانب داریی های غیر انسانی برای توقف این کشتارها و ویرانگری ها اقدام سریعی انجام دهند.
ما به عنوان انجمن علمی و فرهنگی دانشجویان ایرانی در قبرس که در فضایی بین‌المللی دوشادوش برادران و خواهران فلسطینی خود روزگار سپری میکنیم، تمامی حملات به غیرنظامیان از جمله حمله هوایی دیروز را به شدت محکوم می کنیم و به بازماندگان کسانی که جان خود را از دست داده اند تسلیت می گوییم و برای همه مجروحان و مصدومان، آرزوی بهبودی عاجل داریم.

انجمن علمی و فرهنگی دانشجویان ایرانی در قبرس

۲۶ مهرماه ۱۴۰۲

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا