بیانیه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور در پی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

به گزارش نهادایران، در پی جنایات وحشیانه و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار بیرحمانه مردم بی دفاع بیمارستان المعمدانی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور، ضمن محکوم کردن این جنایت، اقدام به صدور بیانیه کرد. متن این بیانیه بشرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ، الَّذِينَ أُخْرِجُوا مِنْ دِيَارِهِمْ بِغَيْرِ حَقٍّ

کسانی که مورد ستم قرار گرفته و جنگ بر آنان تحمیل گردیده، اجازه دارند جهاد کنند و خدا بر یاری آنان تواناست. همانها که از خانه و شهر خود، به ناحق رانده شدند.

سوره حج آیه 39-40

شرارت ممتد رژیم صهیونیستی هر از گاهی اوج می‌گیرد و جهان را در بهت و تحیر فرو می‌برد. جنایات رژیم اشغالگر در طول شکل‌گیری نامشروع خویش، قابل شمارش نیست ولی برخی موارد مانند: دیر یاسین، صبرا، شتیلا، قانا و… کم سابقه بوده و برخی موارد، دنیا را تکان داده است.

اما و اما جنایت هولناک اخیر این رژیم در بیمارستان «المعمدانی» غزه که در تاریخ 17 اکتبر 2023 علیه مردان و زنان و کودکان و  سالمندانی که با این باور که «در جنگها بیمارستان بعنوان مکان امن برای غیر نظامیان تلقی می‌شود» در آنجا پناه گرفته بودند، به قدری حیرت انگیز، استثنایی و دهشتناک بود که باعث جریحه‌دار شدن قلوب جهانیان گردید و به محض انتشار خبر، جمعیت زیادی را در کشورهای مختلف حتی در دل شب به خیابان‌ها و میادین کشاند تا بغض فروخورده خود را فریاد بزنند و از نهادهای مسئول و بشردوستانه دنیا دادخواهی طلب نموده و از آنها بخواهند به طور جدی پای در میدان نهاده و وظایف قانونی خود را انجام دهند تا شاید بدین وسیله اندکی از آلام این درد جانکاه کاسته شود.

در همین راستا دبیرخانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور، ضمن تقدیر از تمام مردم وظیفه شناس دنیا به ویژه هموطنان عزیز که از هنگام دریافت خبر تا الان با غزه مظلوم همدردی میکنند، در جوار این عزیزان قرار گرفته و از نهادهای بین‌المللی انتظار دارد نسبت به انجام وظایف قانونی خود هر چه سریع‌تر اقدام نموده و از جنایات بیشتر نظام نامشروع و سرکش جلوگیری نمایند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا