حجت الاسلام مرتضوی: امروز مردم اقصی نقاط عالم، هم‌آوا، همراه و هم‌درد با غزه هستند.

همایش بین المللی همصدا با غزه در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به این مردم، در دانشگاه شریف و با حضور دانشجویان بین المللی دانشگاه های ایران برگزار شد.

در ابتدای این مراسمم، حجت الاسلام مرتضوی، رئیس دبیرخانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور، ضمن خوشامدگویی به حاضرین در همایش، اظهار داشت:

هرجا و هر زمان، وقتی که فطرت و اقتضائات فطرت انسانی نادیده گرفته شده و به چالش کشیده شده، جز تولید ستم و ظلم چیزی بر جای نگذاشته است. اگر ما معتقد باشیم -که معتقد هم هستیم- که جهان و نظم جهان براساس فطرت طراحی شده یا متقابلا فطرت براساس نظم جهان طراحی شده؛ اگر چنانچه فطرت نادیده گرفته شود، به این معناست که نظم جهان نادیده گرفته و به چالش کشیده شده است. ما وقتی که به فلسطین نگاه می‌کنیم، ۷۵ سال و اخیرا، ظلم زیاد بوده یعنی سرتاسر آن اقدامات صهیونیستی ظلم، تاریکی و ستم بوده است. اما بعضی از مواقع اوج می‌گیرد موج ایجاد می‌کند و در دنیا فهم می‌شود.

 

 

حجت الاسلام مرتضوی افزود: جریان اخیر غزه آشکار شد و برای جهان فهم شد. زمانی که فطرت به چالش کشیده می‌شود و فهم می‌شود برای جهان، اعتراض و تحت تأثیر قرار گرفتن، آغاز می‌شود. در حال حاضر اقصی نقاط عالم هم‌آوا، همراه و هم‌درد با غزه هستند. به قول ملک الشعرای بهار، به سرنیزه می‌توان تکیه کرد ولی روی آن نمی‌توان نشست. الان اسرائیل روی سرنیزه نشسته است به این معنا که روی سرنیزه نشستن دوام نخواهد داشت.

 

این جلسه متعلق به خودِ شما عزیزانِ دانشجو و اساتید است و قرار هم است از شما استفاده کنیم. ما تنها زمینه‌ساز این جلسه بوده‌ایم که شما در یک جا جمع بشوید و به عنوان عالمان، دانشگاهیان و دانشمندان به صورت نمادین اعتراض خودتان را داشته باشید که البته پیامد آن انشالله دردانشگاه‌ها موج آفرینی‌ها خواهد کرد.

و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا